ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ з української мови для 5-их класів на 2022 − 2023 н. р.(1 семестр)
До підручника «Українська мова. 5 клас» авторів Заболотного О. В., Заболотного В. В. (видавництво «Генеза»)
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ з української мови для 5-их класів
на 2022 − 2023 н. р.
Відповідає Модельній навчальній програмі «Українська мова. 5 – 6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ від 12.07.2021 No 795).
Розроблено з урахуванням Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 No 898, та Типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 No 235.
140 годин, 4 години на тиждень
No уроку
Зміст програмового матеріалу
Дата
І семестр
ВСТУП
Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України
1 2
Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови. Мовні й немовні засоби спілкування.
Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України
3
РМ*. Мовлення і спілкування. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди мовленнєвого спілкування. Мета спілкування та адресат мовлення
4
РМ. Основні правила спілкування. Монологічне та діалогічне спілкування. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування
5
РМ. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного, виконання тестових завдань..
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ
Текст. Речення. Слово
6
РМ. Текст. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення, ключові слова. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка).
7 8 9
Текст. Поділ тексту на речення. Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично)
10
РМ. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум
11
РМ. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за колективно складеним простим планом)
12
Навчальний диктант
ЛЕКСИКОЛОГІЯ
Групи слів за значенням
13
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник
14
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення
15
Тренувальні вправи.
РМ. Особливості будови опису тварини
16
РМ. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом)
17
Синоніми (повторення та поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Словник синонімів
18
Антоніми (повторення та поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів
19
РМ. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом)
20
РМ. Аналіз письмового переказу
21
Омоніми (повторення та поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів
22
Пароніми. Словник паронімів
23
Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, точність у використанні синонімів
24
Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо)
25
Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія»
26
Діагностична (контрольна) робота. Лексикологія (тестові завдання)
27
Навчальний диктант
БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ
28
Основа слова й закінчення. Змінні й незмінні слова (повторення та поглиблення)
29 30
РМ. Діагностична (контрольна) робота. Письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю
31
Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення та поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті
32
Урок культури мовлення. Невиправдане вживання спільнокореневих слів
33
Префікс (повторення та поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності
34
Суфікс (повторення та поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності
35
РМ. Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами й префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення та виразності (у художньому стилі)
36
РМ. Аналіз письмового твору-опису
37
Розбір слова за будовою
38
Правопис значущих частин слова (повторення). Орфограма. Орфографічний словник
39
Написання префіксів пре-, при-, прі-
40
Тренувальні вправи
41
РМ. Особливості твору-опису предмета. Письмовий твір- опис предмета з використанням слів із суфіксами й префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення та виразності (у художньому стилі)
42
Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія»
43
Діагностична (контрольна) робота. Будова слова. Орфографія»
43
Діагностична (контрольна) робота. Будова слова. Орфографія (тестові завдання)
ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ
Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос
44
Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина. Звуки голосні та приголосні. Фонетична
4
транскрипція
45
Приголосні тверді і м’які; шиплячі, губні (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні
46
Приголосні дзвінкі і глухі (повторення). Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г
47
РМ. Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом)
48
РМ. Аналіз письмового твору-розповіді
49
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення)
50
Склад. Основні правила переносу
51
Діагностична (контрольна) робота. Диктант
52
Аналіз контрольного диктанту
53
Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням
54
Фонетичний розбір слова
55
Урок творчості. Створення малюнків, колажів, коміксів, аудіозаписів тощо про нормативне наголошування слів
56
Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо)
57
Узагальнення вивченого
58
Діагностична (контрольна) робота. Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос (тестові завдання)
59
Урок культури мовлення. Виразне читання текстів. Вимова звуків, наголошування слів, антисуржик
60
Семестровий контроль
61
Підсумковий урок
62
Резервний урок
Коментарі
Дописати коментар